خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

مزایای دستگاه خمیر پهن کن بخش دوم

خمیر پهن کن

در ادامه باید بگوییم که مدل دوم این خمیر پهن کن ها دارای دو جفت غلطک هستند. معمولا در این نوع از دستگاه ها غلطک ها یکی در قسمت بالا و دیگری در قسمت پایین دستگاه قرار دارند. یکی از ویژگی های مهم و منحصر به فرد خمیر پهن کن دو غلطی این است که پس از این که خمیر بوسیله ی غلطک بالایی صاف شد با یک چرخش حدودا 90 درجه مجددا خمیر به غلطک پایینی وارد شده و خمیر نهایی به دست آمده کاملا صاف و گرد است.


امروزه از اشکال متفاوتی از خمیر در نانوایی ها، قنادی ها، پیراشکی پزی ها استفاده می گردد، و نکته دیگر این است که هم چنین برای پختن انواع غذاهای مختلف ایرانی و فرنگی استفاده می شود. با توجه به نوع استفاده که در چه غذا یا شیرینی از خمیر می خواهند استفاده کنند باید به شکل مورد نظر در بیاید که معمولا برای انجام اینکار نیاز به پهن کردن خمیر و برش دادن خمیر است. به همین دلیل در ابتدا باید خمیر را آماده کرد و به قطعاتی با وزن های مشخص شده که در این مورد دقت ترازوها بسیار کمک می کند برش داد. سپس می توان آن را پهن کرد و به شکل مورد نظر برش داد. ولی زمانی که حجم خمیر مورد نیاز کم است و برای مصارف خانگی باشد مثلا پخت یک نوع غذا یا یک نوع شیرینی به صورت دستی می توان آن را انجام داد . اما در صورتی که برای آشپزی در آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها لازم داشته باشید با توجه به حجم زیاد و بالای آن ، پهن کردن و برش دادن خمیر قطعا با دست کار آسان و راحتی نخواهد بود . هر چند در گذشته این کار به صورت سنتی و با کف دست و حرکت دورانی انجام می شد اما در حال حاضر به خصوص اگر تعداد سفارشات بالا باشد این کار طاقت فرسا و وقت گیر خواهد بود و در توان انسان نخواهد بود.از این رو دستگاه خمیر پهن کن گزینه ی بسیار مناسب و مفیدی می باشد . از مزیت های این دستگاه افزایش سرعت و دقت است که بسیار با اهمیت می باشد و مهمتر از همه موارد این است که خمیر هایی با ضخامت و اندازه یکسان تولید خواهد شد .


طبق بررسی سایت kmc food در این مقاله یکی از مهم ترین و پر کاربردترین تجهیزات و وسایل آشپزخانه های صنعتی و فست فودها  دستگاه خمیر پهن کن برای درست کردن خمیر پیتزا است. با توجه به نوع پیتزا که می تواند به سبک ایتالیایی ،یا آمریکایی یا .. باشد که البته این نکته هم باید متذکر شد در ایران این دو نوع مدل پیتزا طرفداران بسیار زیادی دارند، خمیر هایی با ضخامت مورد نیاز را تولید می کند. تمامی خمیرهایی که توسط این دستگاه تولید می شوند هم اندازه و هم قطر و یکدست هستند .خمیر پهن کن پیتزا معمولا دارای 2 غلطک است و قطر آنها 30 و 40 سانتی متر است . معمولا جنس بدنه دستگاه خمیر پهن کن از استیل و جنس غلطک ها از پلی اتیلن است . به دلیل جنس بدنه ، دستگاه به راحتی قابلیت شست و شو و تمیز شدن را دارد و مورد تایید کارشناسان بهداشت قرار می گیرد .  خمیر پهن کن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد