خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن | بررسی تاریخچه آرد و آشنایی با خمیر

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن | بررسی تاریخچه آرد و آشنایی با خمیر : در گذشته ، آرد را هم در کارخانجات و هم دستی تهیه می کردند . اما به خاطر کمبود امکانات ، آسیاب نمودن آرد بین سنگ و ... ، آردها  مقادیر قابل توجهی سنگ ریزه داشتند و به دندانها آسیب می رساندند .


آشنایی با تاریخچه آرد ، خمیر پهن کن

جهت خرید خمیر پهن کن روی ما حساب نمایید.

یکی از روشهای باستانی تولید آرد ، استفاده از دو تکه سنگ آسیاب بود . این سنگها را از صخره ها تهیه می کردند و دو تکه سنگ را با کمک دست به هم می ساییدند تا دانه بین آنها آسیاب شود . بعدها از حیوانات برای چرخاندن سنگهای آسیاب کمک می گرفتند . با احداث آسیاب های بادی و آبی ، کار بسیار آسان تر شد .

بررسی فرآورده های آردی

نان ، پاستا ، بیسکویت ، پیراشکی ، کلوچه و انواع کیک ها همگی از آرد تهیه می شود . از آرد در تهیه خوراک ها هم استفاده می شود . برای غلیظ نمودن انواع غذاها مانند سسها به آنها اضافه می کنند . از آرد ذرت در تهیۀ خیلی از پودینگها استفاده می شود ، دانه گندم شامل قسمت آردی ( نشاسته ای ) و سبوس پوسته گندم است .

چربی و ویتامین های گندم در جوانه و پوسته های گندم و مواد معدنی آهن ، کلسیم در پوسته گندم قرار دارد . به هنگام آسیاب کردن گندم جوانه و بخشی از پوسته یا سبوس گندم از قسمت آردی جدا می شود .

هر آردی مصرف خاصی دارد که آرد کامل به علت داشتن سبوس بسیار قهوه ای رنگ بوده و نسبت به آردهای دیگر از نظر داشتن ارزش غذایی بالاتر از اهمیت بیشتری برخوردار است .

معمولاً هنگامی که سخن از آرد به میان می آید ، منظور آرد گندم است ، زیرا این نوع آرد بخش عمدۀ آرد لازم برای تهیۀ نان و پاستا را شامل می شود .

علت استفاده وسیع از آرد گندم خواص آن می باشد . وقتی این آرد را با آب مخلوط می کنیم ، نوعی پروتئین پیچیده به نام گلوتن ایجاد می شود . وجود گلوتن به خمیر خاصیت ارتجاعی می دهد و می توان آن را به هرشکلی در آورد .

خمیر پهن کن

بررسی خمیر ، خمیر پهن کن

خمیر به کلیه ی موادی گفته می شود که از مخلوط نمودن آرد تهیه شده از انواع غلات با آب، کره، شیر و تخم مرغ تهیه می شوند. معمولاً این مواد را خوب ورز می دهند و بعد در تهیه ی انواع نان، کیک، کلوچه، تارت، پای و... از آن استفاده می کنند.

یک خمیر خوب باید سبک و پوک بوده و در عین حال، بتواند وزن مواد احتمالی که قرار است داخلش قرار گیرند را تحمل کند. اضافه نمودن ماده ای جهت عمل آوردن خمیر، سبب تردی و پوکی محصول نهایی می شود. البته در بعضی کشورها مانند هند، برای تهیه ی نان بسیار سریع عمل می کنند. آنها برای درست کردن نان های تخت، از جمله نان روتی، نان لواش و نان تورتیلا، خمیر را به سرعت تهیه می کنند و بدون این که مهلت دهند تا خمیر ور بیاید، آن را می پزند. نان های نام برده شده امروزه در بسیاری از نقاط دنیا تهیه می شوند.

از خمیرهای ور آمده هم در سراسر جهان برای تهیه ی انواع نان و شیرینی استفاده می شود. از انواع آرد مانند آرد گندم، آرد ذرت و آرد برنج برای تهیه ی این خمیرها استفاده می کنند. خمیر پهن کن

خمیر خوب باید صاف و یک دست بوده و حباب های بزرگ آزمایش‌های مربوط به هوا داخل آن وجود نداشته باشد. زیرا وجود حباب های بزرگ زمان پخت خمیر، بافت محصول نهایی را خراب می کنند. به خاطر داشته باشید که پخت خمیر برای مدت طولانی، باعث تشکیل زنجیره های گلوتن شده و محصول نهایی را سفت می کند. پس تهیه ی خمیر و پخت آن، خود هنری است که به راحتی به دست نمی آید. معمولاً خمیر را باید تا حدی پخت که محصول به دست آمده به راحتی قابل خوردن باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد