خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن پیتزا | خمیر پیتزا خوب چه راز هایی دارد؟ بخش اول

خمیر پهن کن

به نظر ما کیفیت یک پیتزا بیشتر از هر چیزی تابع کیفیت خمیر پیتزا می باشد اگر خمیر پیتزای خوبی نداشته باشید دیگر فرقی نمی کند روی آن چه موادی بریزید پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده کردن از خمیر پهن کن پیتزا می باشد :


 خمیر پیتزا خوب چه راز هایی دارد؟

دانستنی های خمیر پیتزا | خمیر پهن کن پیتزا

برای اینکه بتوانید یک پیتزای خوشمزه را آماده کنید می بایست از همان نخست یک خمیر خوب در اختیار داشته باشید این خمیر خوب و لذیذ را می توانید توسط #خمیر پهن کن پیتزا تهیه نمایید.

تمرکز کردن روی عطر و طعم

یکی از بزرگترین کارهای پیش روی یک آشپز تمرکز کردن روی عطر و طعم غذا است، این مسئله وقتی پای مهمانی در میان باشد زیادتر هم میشود زیرا ما ایرانی ها باید با آشپزی کردن خوب آبرو داری هم بکنیم ،پس سوالی که به ذهنمان می رسد این است که: چطور یک پیتزا با عطر و طعم عالی بپزیم و برای داشتن خمیر پیتزای ترد و خوشمزه چه کارهایی انجام دهیم ؟ پیشنهاد شرکت kmc  به شما عزیزان استفاده از خمیر پهن کن پیتزا می باشد با ما همراه باشید:

اساسا هر پیتزایی سه جزء  بسیار مهم دارد:

  • خمیر
  • سس
  • پنیر

تمرکز کردن روی خمیر پیتزا : خمیر پهن کن

آرد: برای انتخاب یک آرد مناسب حتما از آرد نانوایی استفاده کنید تا جایی که میشود از آرد کامل استفاده شود. البته پیدا کردن آرد کامل کمی سخت است ولی آردی که در ایران سبوس بیشتری دارد آرد سنگگ است که برای پیتزا یک آرد مناسب به حساب می آید.

آردهای بسته بندی شده در سوپر مارکت ها برای پخت پیتزا اصلا گزینه مناسب نیستند به این آردها 000 یا آرد سفید گفته میشه و کاملا پالایش شده است و فقط برای شیرینی پزی مناسب بوده و ارزش غذایی آن کم است.

روغن: برای بدست آوردن یک عطر و طعم فوق العاده در پیتزا اکیدا پیشنهاد میشود از روغن زیتون بکر استفاده کنید، و بر روی پیتزای پخته شده هم مقداری روغن زیتون بریزید.

آب:  جوشیده و سرد شده باشد دمای 32 درجه یا دمای محیط برای آن مناسب است.

نمک: به مقدار لازم نمک که تقریبا یک قاشق چای خوری برای هر نیم کیلو آرد می باشد.


خمیر ترش :

یکی از استارترها خمیر ترش یا استارتر وحشی میباشد که یک روش باستانی و شگفت انگیز در پخت نان بوده و به این صورت عمل میکردند که باکتری های داخل آرد رو فعال می کردند و کشت میدادند. ولی این استارتر یک مشکل عمده دارد اینکه تخمیر آن خیلی کند بوده و گاهی تا 24 ساعت طول میکشد.

بعلاوه اینکه درست کردن خود خمیر ترش به حداقل 1 هفته زمان احتیاج دارد ولی نانی که با این روش درست بشود از عطر و طعم منحصر به فردی برخوردار میشود .

پودرو مخمر فوری:

پودر مخمر فوری در واقع یکی از رایج ترین راه های عمل آوری نان است که البته انواع گوناگونی دارد از مدل خشک تا مدل تر  و کرمی اینها هم در واقع باکتری هایی هستند که بصورت صنعتی کشت و خشک شده اند و در نانوایی ها و قنادی ها کاربرد دارند از نظر عمل آوری در رده متوسط قرار می گیرند و از نظر عطر و طعم از خمیر ترش در رده پایین تری هستند. ولی یک مزیت عمده دارند و آن این است که در زمان، صرفه جویی بسیاری می کنند و خمیر را از 1 تا 3 ساعت عمل میاورند.

جوش شیرین : 

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم هم یکی از استارترهای معروف است که هم اکنون در نانوایی های ایرانی بیشترین مصرف را دارد بزرگترین خوبی این استارتر سرعت بالا در پوک کردن است، و از نظر بهداشتی برای سلامتی ما انسان ها خیلی مضر می باشد و اغلب ویتامین و مواد معدنی نان را ازبین میبرد و همچنین محصول نهایی عطر و طعم خوبی ندارد و ما را به سوء هاضمه دچار میکند ولی دیگر خمیر به مرحله استراحت احتیاج ندارد.

دستگاه خمیر پهن کن پیتزا برای مصارف صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.


    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد