خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

بررسی دقیق انواع خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

در این مقاله تلاش داریم انواع مختلف دستگاه خمیر پهن کن را به صورت دقیق بررسی کنیم، انواع مختلف خمیر علاوه بر تهیه‌ی نان، در قنادی‌ها برای پخت شیرینی و همچنین برخی از غذاها و دسرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از خمیر در هر نان یا غذایی باید آن را به ضخامت مشخصی پهن کرد و برش زد. برای این کار انواع دستگاه خمیر پهن کن در بین تجهیزات نانوایی و قنادی ساخته شده‌است تا عمل پهن کردن و برش زدن خمیر را آسان کرده و راندمان و سرعت کار را به ویژه برای نانوایی‌ها و قنادی‌ها افزایش دهند. در ادامه انواع مختلف خمیر پهن کن را معرفی کرده و ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک را شرح خواهیم داد.

خمیر پهن کن چیست؟

در نانوایی‌ها برای پخت انواع نان، و قنادی‌ها در تهیه‌ی انواع شیرینی از جمله باقلوا از خمیرهای مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر این، خمیر جزء اصلی و جدایی ناپذیر بسیاری از غذاها از جمله پیتزا و پیراشکی است که به روشی خاص تهیه می‌شود. قبل از پخت خمیر، ابتدا باید آن را با ضخامت مشخص پهن کرده، سپس در ابعاد مورد نظر قالب زد. اگرچه پهن کردن خمیر در بسیاری از موارد با استفاده از دست صورت می‌گیرد اما یکنواختی و نازکی ضخامت خمیر و همچنین برش زدن آن در ابعاد مشخص و یک اندازه، با دست امکان پذیر نبوده و کیفیت محصول نهایی را کاهش می‌دهد.

خمیر پهن کن دستگاهی است که انواع مختلف خمیر را به بهترین شکل پهن کرده و برش می‌زند. مکانیسم و عملکرد این دستگاه بسیار ساده است و می‌تواند به راحتی سرعت کار نانوایی‌ها، قنادی‌ها و حتی رستوران‌ها را افزایش داده و کیفیت محصول نهایی آن‌ها را بالا ببرد. بنابراین خمیر پهن کن یکی از اصلی‌ترین تجهیزات نانوایی و قنادی محسوب می‌گردد.


با توجه به کارایی این دستگاه‌ها، امروزه از انواع خمیر پهن کن با ویژگی‌های مختلف جهت پهن کردن خمیر با ضخامت مورد نظر و برش زدن آن استفاده می‌شود. در ادامه چند نمونه از مهمترین آن‌ها را معرفی کرده و ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک را شرح خواهیم داد.

خمیر پهن کن پیتزا:
این دستگاه در بین تجهیزات فست فود و رستوران‌ها خمیر پهن کن پیتزا جهت پهن کردن و قالب‌گیری خمیر پیتزا به شکل یک اندازه و با ضخامت یکسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. عرض غلتک‌های دستگاه‌های خمیر پهن کن پیتزا معمولا 30یا 40 سانتی متر بوده و در دو نوع تک رول و دو رول و غالبا به شکل رومیزی تولید می‌شوند. این دستگاه دارای مکانیسم خودکار جهت چرخش خمیر نیم‌پهن شده است و به راحتی آن را به اندازه‌ی مورد نظر پهن می‌کند؛ به این صورت که با قرار دادن خمیر در غلتک بالایی، خمیر نیم‌پهن شده و به شکل اتوماتیک با یک چرخش ۹۰ درجه‌ای وارد غلتک پایینی شده و کاملا پهن می‌گردد.



از جمله ویژگی‌های خمیر پهن کن پیتزا:


جنس غلتک‌ها: پلی اتیلن فشرده و با کیفیت
جنس بدنه‌ی دستگاه: از ورق استنلس استیل ضد خش، براق و قابل شست‌وشو
برق مصرفی: تک فاز حدود 350 وات

خمیر پهن کن نانوایی:

این دستگاه خمیر نانوایی را در اندازه‌های متفاوت به شکل گرد و بیضی برای نان لواش، برش می‌زند. دستگاه‌های پهن کن خمیر نانوایی به شکل اتوماتیک و مطابق استاندارد چانه‌های خمیر را به بهترین شکل نازک و پهن کرده و آماده‌ی پخت می‌کند. دستگاه‌های خمیر پهن کن نانوایی معمولا با تعداد دو غلتک طراحی شده و به نام دستگاه شاطر اتوماتیک نیز شناخته می‌شوند. نحوه‌ی عملکرد دستگاه‌های خمیر پهن کن نانوایی به این صورت است که خمیر پس از پهن شدن بین دو غلتک و برش، به صورت یکنواخت روی شاطر کشیده شده و توسط نانوا داخل تنور قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای قطع کن ضربه‌ای و شمارنده‌ی تعداد چانه‌های خمیر می‌باشد و به صورت کاملا بی صدا این کار را انجام می‌دهد. با کمک این دستگاه نیاز به نیروی انسانی کمتر شده و تنها یک نفر می‌تواند با استفاده از آن و بدون دخالت دست، نان را آماده کند.


از جمله مشخصات فنی دستگاه‌های خمیر پهن کن نانوایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • ظرفیت مخزن حدود 80 کیلوگرم و 1200 عدد در ساعت
  • تعداد غلتک‌ها بین ۲2تا 6 عدد بر اساس نیاز مشتری
  • تغییر اندازه‌ی نان‌ها به صورت آنی
  • قدرت 1 اسب بخار
  • امکان تغییر سرعت دستگاه توسط اپراتور
  • جابه‌جایی آسان با کمک چرخ‌های تعبیه شده در زیر پایه‌های دستگاه (یا به شکل رومیزی)
  • جهت پخت نان لواش و تافتون
  • امکان سفارش پهن کن با نوار نقاله (تسمه برزنتی) یا بدون آن
  • کاهش مقدار دور ریز خمیر و ضایعات

خمیر پهن کن قنادی

دستگاه پهن کن خمیر قنادی یا کره پهن کن دستگاهی است که برای پهن کردن خمیر انواع شیرینی‌جات مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مهمترین دستگاه‌ها برای تجهیز و راه اندازی قنادی است. این دستگاه‌ها خمیر را تا ضخامت میلیمتری نازک کرده و می‌توان از آن برای درست کردن خمیر شیرینی از جمله خمیر باقلوا و یا خمیر هزارلا استفاده کرد. نحوه‌ی عملکرد رفت و برگشتی این دستگاه خمیر را تا نازک‌ترین ضخامت پهن کرده و می‌توان درجه‌ی ضخامت آن را تنظیم کرد.


دستگاه خمیر پهن کن باقلوا یکی از انواع دستگاه‌های خمیر پهن کن قنادی است که با ظرفیت‌های 30 تا 110 کیلوگرم قابلیت نازک کردن خمیر را تا ضخامت 0،05 میلیمتر دارد. جنس بدنه و سینی این دستگاه‌ها تمام استیل بوده و به همراه نوار نقاله قابل شست‌و‌شو می‌باشد. در اغلب مدل‌ها نوار نقاله از دستگاه جدا شده و می‌توان آن را مونتاژ کرد.


سایر مشخصات دستگاه‌های خمیر پهن کن قنادی عبارت‌اند از:

  • دنده‌های گیربکسی فولادی و با دوام
  • امکان تنظیم سرعت رفت و برگشت دستگاه و همچنین میزان ضخامت خمیر با توجه به نوع شیرینی
  • دارای دو پدال جهت هدایت نوار به دو جهت چپ و راست
  • نیروی محرکه‌ی تک فاز و سه فاز با قدرت موتور حدود 1.5 اسب بخار

استفاده از انواع دستگاه‌های خمیر پهن کن علاوه بر نانوایی‌ها، قنادی‌ها و رستوران‌ها در مغازه‌ها و فروشگاه‌های نان فانتزی نیز امکان پذیر است. با استفاده از خمیر پهن کن، درست کردن پیراشکی و انواع نان فانتزی به راحتی انجام می‌شود و می‌توان خمیر آن‌ها را به راحتی پهن کرد و برش زد. برای خرید دستگاه‌های خمیر پهن کن، علاوه بر توجه به ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک، انتخاب مناسب‌ترین نوع آن‌ها بر اساس نیاز ضروری است.

دستگاه خمیر پهن کن چیست

خمیر پهن کن

در گذشته نانوایی ها و قنادی ها برای اینکه بتوانند خمیر مورد استفاده خود را به صورت نازک و با قطر کم در آورند به صورت دستی این کار را انجام میدادند که این کار نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی بود. اما امروزه با ساخته شدن دستگاه خمیر پهن کن نیاز به استفاده از نیروی کار انسانی و همچنین صرف زمان طولانی نمیباشد.این دستگاه با برق کار میکند و با استفاده از آن میتوان مقدار زیادی از خمیر را به صورت یک لایه نازک و با قطر مناسب در آورد.

انواع خمیر پهن کن

این دستگاه انواع مختلفی دارد و فقط یک نوع نمی باشد و هر کدام از آنها برای استفاده در یک صنف خاصی مناسب میباشد.  از یک نوع دستگاه نمیتوان برای هر صنفی استفاده نمود و  به طور مثال انواع خمیر پهن کن که برای نانوایی ها مورد استفاده قرار میگیرد با دستگاه هایی که در پیتزا  فروشی ها استفاده میشود متفاوت است. این دستگاه ها در ابعاد و اندازه بزرگ و کوچک تولید می شود که مشتریان میتوانند هر یک را متناسب با کسب و کار و نیاز خود تهیه کنند.

خرید خمیر پهن کن

خرید و استفاده از دستگاه خمیر پهن کن قنادی و نانوایی از دیگر دستگاه ها بسیار بیشتر و مورد استفاده تر  است. برای خرید این دستگاه در نانوایی و یا قنادی باید یک سری موارد و نکاتی را در نظر داشته باشید. یکی از نکاتی که باید در خرید این دستگاه مد نظر داشته باشید قدرت و سرعت آن میباشد. موتور  باید با قدرت بالا باشد و به راحتی بتواند خمیر را به صورت نازک در و اندازه بیاورد. قدرت دستگاه مزیت دیگری را نیز بوجود می آورد که باید به سرعت کار اشاره نمود. هر چقدر قدرت بالاتر باشد در نتیجه سرعت انجام کار نیز به مراتب بیشتر خواهد شد. یکی دیگر از نکات با اهمیت در خرید طول خمیری که دستگاه میتواند پهن کند است . باید قبل از خرید  این نکته را با فروشنده در جریان بگذارید تا نسبت به طول خمیری که باید پهن شود دستگاه مناسب به شما عرضه کند. یکی از نکات مهم دیگری که قبل از خرید خمیر پهن کن باید به آن اشاره کرد کیفیت دستگاه مخصوصا موتور دستگاه می باشد. هر چه کیفیت موتور دستگاه بالاتر باشد در نتیجه خرابی آن نیز به تعویق خواهد افتاد.

قیمت خمیر پهن کن

دستگاه خمیر پهن کن در مدل های مختلفی به فروش میرسند که قیمت هر یک متفاوت میباشد و دستگاهی که عملکرد بهترین داشته باشد مطمئنا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. قیمت دستگاه نانوایی با دستگاه مورد استفاده در قنادی ها نیز با یکدیگر متفاوت است. قیمت دستگاه برای  نانوایی به دلیل اینکه از تعرفه مشخصی برخوردار نیستند در هر فروشگاهی متفاوت میباشد و اگر یک استعلام قیمت قبل از خرید دریافت نمایید به این موضوع پی خواهید برد. برای دریافت استعلام قیمت بهترین روش مراجعه به فروشگاه اینترنتی میباشد زیرا دیگر نیازی به مراجعه به بازار نخواهید داشت و همچنین این دسته از فروشگاه ها همواره قیمت های خود را به روز میکنند.

خمیر پهن کن پیتزا چیست

خمیر پهن کن

در شرایط استفاده از خمیر پهن کن پیتزا باید به این نکته توجه داشت که به طور کلی کار کردن با این وسیله به صورت کاملا سنتی و با استفاده از کف دست و همچنین حرکت دورانی انجام می شود. می توان گفت با شرایط فعلی در حال حاضر و به خصوص زمانی که تعداد سفارشات داده شده بسیار بالا باشد انجام دادن این کار بسیار طاقت فرسا و فرسایشی و زمان بر خواهد بود . به همین دلیل است که برای انجام این کار این دستگاه یک گزینه ی بسیار مفید و مناسب می باشد . این دستگاه باعث افزایش سرعت و دقت می شود  و مهمتر اینکه خمیر هایی با ضخامت و اندازه یکسان تولید خواهد شد .

معرفی خمیر پهن کن پیتزا 

یکی از پر کاربردترین تجهیزات فست فود دستگاه خمیر پهن کن برای درست کردن خمیر پیتزا است . بسته به نوع پیتزا که می تواند ایتالیایی ، امریکایی یا .. باشد ، خمیر هایی با ضخامت مورد نیاز را تولید می کند . همه ی خمیرهایی که توسط این دستگاه تولید می شوند هم اندازه و هم قطر هستند .خمیر پهن کن پیتزا معمولا دارای 2 غلطک است و قطر آنها 30 و 40 سانتی متر است . جنس بدنه دستگاه خمیر پهن کن از استیل و جنس غلطک ها از پلی اتیلن است . به دلیل جنس بدنه ، دستگاه به راحتی قابلیت شست و شو و تمیز شدن را دارد و مورد تایید کارشناسان بهداشت قرار می گیرد

قیمت خمیر پهن کن 

قیمت دستگاه خمیر پهن کن پیتزا نیز مانند سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد . تاثیر گذارترین آیتم کیفیت جنس ، کیفیت ساخت دستگاه و هم چنین کیفیت خروجی آن است . برندهای ایرانی و خارجی دستگاه هایی با کیفیت های مختلف را تولید میکنند که در ادامه به معرفی این برند ها می پردازیم .

انواع خمیر پهن کن

  • خمیر پهن کن ای تی ام -  ITM
  •  فیمار- Fimar
  •  بست - Best
  • ای جی اف - IGF
  •  استار - Star

خمیر پهن کن ای تی ام - ITM  :

 ای تی ام یکی از بهترین خمیر پهن کن های ایرانی است . این خمیر پهن کن 2 رول دارد و از نظر ظاهری ، طراحی مشابه خمیر پهن کن های ایتالیایی دارد .

مشخصات فنی خمیر پهن کن ITM 

  • ساخت ایران
  • قطر غلطک ها: 40سانتی متر
  • برق مصرفی: تکفاز- 350 وات
  • جنس بدنه  ورق استیل براق 8 /0 میل
  • جنس اسکلت: فولادی

مشخصات فنی خمیر پهن کن فیمار – مدل FI/32N

  • قدرت : 0/5  اسب بخار
  • منبع تغذیه : برق شهری - 230 ولت
  • ابعاد  :  65/5*51*49 سانتیمتر
  • جنس بدنه : استیل ضد زنگ
  • وزن  : 36 کیلوگرم
  • قطر غلطک  : 32 سانتیمتر

مشخصات فنی خمیر پهن کن پیتزا فیمار – مدل FI/42N

  • قدرت : 0/5 اسب بخار
  •  منبع تغذیه : برق شهری - 230 ولت
  • ابعاد :  77/5*51*59 سانتیمتر
  • جنس بدنه خمیر پهن کن پیتزا : استیل ضد زنگ
  • وزن :44 کیلوگرم
  •  قطر غلطک :42  سانتیمتر

مشخصات فنی خمیر پهن کن بست - Best

  • خمیر پهن کن رومیزی
  • منبع تغذیه  : تک فاز – 350 وات
  • جنس بدنه  : ورق استیل به ضخامت 0/8
  • قطر غلطک: 30 و 40 سانتی متر
  • جنس غلطک : پلی اتیلن
  • جنس اسکلت : فولادی

مشخصات فنی خمیر پهن کن پیتزا ای جی اف – IGF :

  • ساخت کشور ایتالیا
  • موتور : تک فاز – 0/5 اسب بخار
  • قطر غلطک خمیر پهن کن پیتزا : 30 و 40 سانتی متر
  • جنس غلطک : پلی اتیلن

خمیر پهن کن | طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن | طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی :خمیر پیتزا یک نوع نان مخصوص است که از مواد اصلی تمام پیتزاها محسوب می شود. همان جور که مطمئنا می دانید پیتزا یک نوع غذای بین المللی است که اصالتی ایتالایی دارد و به همین علت بهترین نوع خمیر پیتزا هم نوع ایتالیایی آن است.


موارد مورد نیاز جهت درست کردن خمیر پیتزا با استفاده از خمیر پهن کن

پیش از خرید خمیر پهن کن اطلاعاتی بدست آورید.

آرد سفید 2 تا 2 و 1/3 پیمانه

خمیر مایه فوری 2 و 1/4 قاشق چایخوری

شکر 1 و 1/2 قاشق چایخوری

نمک 3/4 قاشق چایخوری

پودر سیر 1/4 قاشق چایخوری (دلخواه)

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

آب گرم 3/4 پیمانه

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی نسبتاً راحت است. ولی باید به اندازه کافی ورز داده شود و به مدت زمان کافی بماند تا به اصطلاح خمیر ور بیاید. البته اگر با انواع خمیر پیتزا آشنا باشید میدانید که خمیر پیتزای فوری هم هست که احتیاجی به استراحت ندارد جهت بهتر شدن خمیر اگر امکانش را دارید از دستگاه خمیر پهن کن استفاده کنید..

زیرا در تهیه آن از خمیر مایه استفاده نمیشود. اگر تا به حال از خمیر مایه استفاده نکردید و نگران هستید که کار با خمیر سخت هست اصلاً نگران نباشید.

اینجا قصد دارم روش تهیه راحتترین خمیر پیتزای خانگی را قدم به قدم به شما آموزش بدم و همه نکات و جزئیاتش رو بگم تا با خیال راحت یه پیتزای خونگی خوشمزه تهیه کنید.

این خمیر فقط شش ماده ساده نیاز داره. هیچ آرد خاصی نیاز نداره. هم میتونید از آرد سفید استفاده کنید و هم آرد سنگک. فرقش رو توی نکات براتون نوشتم. به نظرم نتیجه هر دو خوب میشه. بستگی داره نان پیتزای ترد دوست داشته باشید یا نرم و برای اینکه خمیر پیتزا ترد و یک دست تر بشه بهتر است از دستگاه خمیر پهن کن استفاده کنید.

در مورد خمیر مایه یه نکته هست که باید بگم. خمیر مایه خشک معمولی که توی بیشتر فروشگاه های لوازم قنادی یا سوپرمارکت ها پیدا میشه احتیاج داره با آب گرم و شکر چند دقیقه بمونه تا عمل بیاد.

در ضمن خمیر تهیه شده باهاش هم لازمه حدود یک ساعت بمونه تا ور بیاد. اما اگه از خمیر مایه فوری (instant yeast) استفاده کنید مرحله اول رو نیاز نداره. در مرحله دوم هم خمیر پیتزا پس از نیم ساعت حجیم میشه.

در مراحل تهیه خمیر پیتزا خانگی من هر دو روش رو توضیح دادم. دستور در اصل با خمیر مایه فوری هست. ولی اگر دسترسی نداشتید میتونید از همون مقدار خمیر مایه معمولی استفاده کنید.

برای داشتن خمیر پیتزایی لطیف و عالی این دستور تهیه خمیر پیتزا که به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده رو دنبال کنید و برای ترد شدن ببیشتر خمیر از دستگاه خمیر پهن کن استفاده نمایید. مقدار مواد ذکر شده برای تهیه 2 پیتزای نسبتا کوچک مناسب است.

جهت خرید خمیر پهن کن روی ما حساب نمایید.

طرز تهیه خمیر پیتزا با استفاده از دستگاه خمیر پهن کن

جهت خرید خمیر پهن کن با یک فرد متخصص مشورت نمایید.

در صورتی که از خمیر مایه فوری استفاده میکنید: یک پیمانه از آرد را به همراه خمیر مایه فوری، شکر و نمک در کاسه بزرگی بریزید. اگر دوست داشته باشید میتوانید در این مرحله کمی پودر سیر یا پودر ریحان خشک شده هم به خمیر پیتزا اضافه کنید.

(در صورتی که خمیر مایه فوری ندارید و از خمیر مایه خشک استفاده میکنید، خمیر مایه را به همراه شکر داخل آب گرم بریزید و هم بزنید تا حل شود. 7-8 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه فعال شود. روی سطح آب حالت کف دیده می شود. پس از این مدت دیگر مواد خشک را با هم مخلوط کنید و خمیر مایه حل شده را به آن اضافه کنید. 1/3 پیمانه آرد اضافه را فقط در صورت لزوم به خمیر پیتزا اضافه کنید.)

 حال آب گرم و روغن زیتون را به مواد خشک قبلی اضافه کنید و با قاشق چوبی خوب مواد را هم بزنید. دقت کنید آب باید گرم باشد نه داغ.

یک پیمانه آرد باقیمانده را به تدریج اضافه کنید. با سری همزن یا با دست ورز بدهید. اگر نیاز است به تدریج آرد بیشتری اضافه کنید تا خمیر خودش کشسانی شکل بگیرد و از دیواره ظرف جدا شود.

گاهی تا 1/3 پیمانه آرد بیشتر نیاز است. در آخر خمیر پیتزا خانگی هنوز کمی چسبناک است  اما به دست نمیچسبد.

دیواره ها و کف کاسه بزرگ دیگری را با کمی روغن خوب چرب کنید. میتوانید از قلمو برای پخش کردن روغن استفاده کنید. دستتان را آردی کنید. و بعد خمیر را به شکل گلوله ای در بیاورید و به کاسه چرب منتقلش کنید. خمیر را در کاسه بغلتانید تا سطحش کاملاً چرب شود. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید. آن را در محل نسبتاً گرمی قرار دهید.

اگر از خمیر مایه فوری استفاده کرده باشید کافی است حدود نیم ساعت صبر کنید تا حجم خمیر دو برابر شود. ولی در صورتی که از خمیر مایه خشک استفاده کردید باید حداقل یک ساعت به آن زمان دهید.

جهت خرید خمیر پهن کن روی ما حساب نمایید.

طرز تهیه پیتزا با خمیر پیتزا خانگی

جهت بهتر شدن خمیر پیتزا از دستگاه خمیر پهن کن استفاده نمایید.

اگر قصد دارید بلافاصله از خمیر پیتزا استفاده کنید در این مرحله فر را روشن کنید و روی دمای 215 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. به این صورت تا زمانی که پیتزا را آماده کنید، فر گرم شده است.

 خمیر را کف سینی پیتزا یا تابه چرب شده به صورت نازک پهن کنید. یک قاشق دیگر روغن زیتون روی خمیر بریزید و به سطح آن بمالید .

با چنگال چند بار روی جاهای مختلف خمیر سوراخ ایجاد کنید. این کار سبب میشود خمیر پیتزا خانگی شما در فر زیاد پف نکند.

 به ترتیب سس پیتزا، کمی پنیر، تاپینگ دلخواه و دوباره پنیر موزارلا بریزید. میتوانید از کمی پودر آویشن هم روی مواد پیتزا بزنید تا خوش عطر شود. پیتزا را حدود 15 دقیقه در فر قرار دهید. نوش جان!

در این مقاله به طرز تهیه خمیر پیتزا و خمیر پهن کن پرداخته ایم.

جهت خرید خمیر پهن کن روی ما حساب نمایید.

دستگاه خمیر پهن کن در چه مکان هایی استفاده می شود؟

خمیر پهن کن

دستگاه خمیر پهن کن در چه مکان هایی استفاده می شود؟در این پست به موضوع خمیر پهن کن آشپزخانه صنعتی می پردازیم.این دستگاه یکی از ابزارهای بسیار مهم است که می تواند خمیر را به صورت مسطح در بیاورد تا از آن برای تهیه غذا های مختلف و یا شیرینی ها استفاده بشوید این دستگاه به دلیل ویژگی ها و کارکردی که دارد در مکان های زیادی استفاده می شود


 آشنایی با خمیر پهن کن آشپزخانه صنعتی

این دستگاه یکی از ابزار های بسیار مهم برای آشپزخانه های صنعتی گوناگون از جمله پیتزا فروشی ها، ساندویچی ها، رستوران های بزرگ و یا کوچک و یا هتل های مختلف و کترینگ ها و همچنین کارگاه های شیرینی پزی و یا قنادی ها است.

دستگاه خمیر پهن کن می تواند کاربرد های بسیار مهمی در مکان هایی که گفته شد داشته باشد این وسیله خمیر ها را به صورت صاف در می آورد تا از آنها استفاده های گوناگونی شود.

خمیر می تواند استفاده های بسیار زیادی داشه باشد. و برای درست کردن غذا های گوناگون از جمله پیتزا کاربرد دارد دستگاه خمیر پهن کن در آشپزخانه های صنعتی می تواند کاربرد های مختلفی داشته باشد در ادامه درباره مکان های گوناگونی که می توان در ان ها از این دستگاه استفاده کرد توضیح می دهیم.

مکان های که از  دستگاه خمیر پهن کن  استفاده می کنند

در متن بالا درباره این دستگاه توضیح دادیم و گفتیم می تواند در مکان های گوناگونی کاربرد داشته باشد. دستگاه خمیر پهن کن یکی از ابزار های بسیار مهم برای آشپزخانه های صنعتی مختلف از جمله پیتزا فروشی ها، ساندویچی ها، رستوران های بزرگ و یا کوچک و یا هتل های مختلف و کترینگ ها و همچنین کارگاه های شیرینی پزی و یا قنادی ها است.

این مکان ها که به آنها اشاره شد از این دستگاه می تواند استفاده های مختلفی داشته باشد. و در هر کدام از این مکان ها این دستگاه استفاده های مخصوصی دارد و برای درست کردن غذا های مختلف توسط سراشپز ها از این دستگاه استفاده می شود به علت مزیت ها فراوانی که دارد امروزه در بیشتر مکان ها کاربرد های مشخص خودش را دارد در ادامه بیشتر درباره مکان های مختلفی که از دستگاه خمیر پهن کن می تواند داشته باشد توضیح می دهیم.



رستوران های سنتی

در متن بالا به صورت کلی درباره دستگاه خمیر پهن کن آشپزخانه صنعتی توضیح دادیم و متوجه شدیم دستگاه خمیر پهن کن آشپزخانه صنعتی یکی از ابزار های بسیار مهم برای آشپزخانه های صنعتی مختلف از جمله پیتزا فروشی ها، ساندویچی ها، رستوران های بزرگ و یا کوچک و یا هتل های مختلف و کترینگ ها و همچنین کارگاه های شیرینی پزی و یا قنادی ها است که به دلیل کاربرد های فراوان در این مکان ها استفاده می شود.

در این قسمت درباره یکی از مکان های که در آن ها از این دستگاه استفاده می شود توضیح می دهیم. رستوران های سنتی یکی از مکان های است که در آن ها می توان از دستگاه خمیر پهن کن استفاده کرد.

رستوران های سنتی این روز ها خیلی رایج شده اند. زیرا این مکان ها  این روز ها مورد علاقه بسیاری از مردم هستند . در رستوران ها سنتی بیشتر غذای های سنتی پخت می شود.

غذاهای سنتی گوناگونی هستند که با نان خورده می شوند برخی از رستوران های سنتی در کنار غذا های مختلفی که پخته می شود نان را به شکل سنتی پخت می کنند. مشتری هایی که به این مکان ها مراجعه می کنند مایل هستند نان تازه پخت را کنار غذا های خود بخورند

در نتیجه به همین علت رستوران های سنتی تصمیم می گیرند نان را در همین مکان ها بپزند به همین جهت در این مکان ها از این دستگاه استفاده می شود .



رستوران های مدرن

در این قسمت درباره یکی دیگر از مکان های که در تن ها از این دستگاه استفاده می شود توضیح می دهیم. رستوران های مدرن یکی دیگر از مکان هایی هستند که می توان در ان ها از دستگاه خمیر پهن کن استفاده کرد.

پیتزا

این رستوران ها امروزه خیلی رایج شده اند و غذا های گوناگونی از جمله غذا های مدرن مانند پیتزا را طبخ می کند این رستوران های مدرن علاوه بر پیتزا غذا های دیگری پخت می کنند

بلکه برای تهیه آن ها می توان از خمیر استفاده کرد. در این رستوران ها از دستگاه خمیر پهن کن بسیار قابل هستند و این دستگاه میتوان بسیار برای تهیه غذا های مختلف در رستوران های مدرن کاربرد داشته باشد.

در رستوران های مدرن سر آشپز ها ترجیح می دهند از خمیر تازه استفاده کنند تا بتوانند غذاهایی با طعم خوشمزه تر داشته باشند. تا رضایت مشتری های خود را جلب کنند

در این مقاله به دستگاه خمیر پهن کن پرداخته ایم.