خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

قیمت انواع خمیر پهن کن بخش دوم

خمیر پهن کن

انواع دستگاه خمیر پهن کن

طبق گزارش سایت کی ام سی فود در این مقاله به این نکته اشاره شده است که دستگاه خمیر پهن کن انواع مختلفی دارد و از تنوع بالای برخوردار است و همچنین در ابعاد و اشکال و اندازههای متفاوتی تولید میشود و اینکه کارایی آنها با هم تفاوت دارند. اگر بخواهیم مثالی بزنیم می توان گفت که دستگاه خمیر پهن کن پیتزایی با دستگاهی که در نانوایی استفاده میشود متفاوت است.

قیمت دستگاههای خمیر پهن کن

اگر بخواهیم انواع مختلف دستگاه خمیر پهن کن را باهم مقایسه کنیم باید بگوییم که قیمت دستگاههای خارجی در مقایسه با دستگاه ایرانی بالاتر است و علت هم کیفیت بالاتر این دستگاه می باشد. اندازه دستگاه هم در قیمت آن تاثیر زیادی دارد. ولی به خاطر شرایط به وجود آمده در اقتصاد قیمتها هر لحظه در حال نوسان هستند.

در گذشته و زمانهای دور از وردنه برای صاف و یکدست کردن خمیر هم در منازل و هم در نانواییها استفاده میشد، اما با گذشت زمان و روی کار آمدن رستورانها و افزایش جمعیت دیگر این وسیله نمی توانست پاسخگوی این نیاز باشد زیرا حجم تولید نان، شیرینی و انواع غذاها بالاتر رفته بود و افراد نمی توانستند با دست در زمان کوتاهی خمیری که نیاز بود را آماده کنند پس دستگاه خمیر پهن کن به روی کار آمد. دستگاهی که با سرعت بالا یک خمیر یکدست و نازک و صاف را آماده می ساخت. خمیر در نانوایی، شیرینی پزی، فست فودها شکل و اندازه مختلفی دارد و با توجه به نوع استفاده خمیر را باید به همان شکلی که نیاز است درآورد و پهن کرد. اگر آماده سازی خمیر برای مصرف خانگی باشد به دلیل حجم کم نیاز به دستگاه خمیر پهن کن نیست اما در فست فودها و نانواییها به دلیل حجم بالای تولید خمیر نیاز به این دستگاه است تا بتوان به راحتی خمیر را پهن کرد و برش داد. در گذشته در نانواییها هم از کف دست برای صاف و گرد کردن خمیر استفاده میشد اما امروزه دیگر با آمدن این دستگاه کار آسان شده و سرعت و دقت کار بالا رفته است. این دستگاه یک خمیر یکدست و با ضخامت یکسان و یک شکل را تحویل میدهد.

یکی از غذاهای پرطرفدار و دوست داشتنی در سراسر جهان پیتزا است این غذا یکی از پرفروشترین غذاها در فست فودها به شمار میرود، پیتزا در واقع یک غذای ایتالیایی است که اکنون در تمامی کشورهای دنیا طرفدار پیدا کرده است و در هر کشوری هم طعم و مزه خاصی پیدا کرده و تنوع آن بسیار زیاد می باشد.در کشور ما ایران دو نوع پیتزا طرفدار زیادی دارد که یکی پیتزای ایتالیایی و دیگری پیتزای آمریکایی است. این مدل از پیتزاها خمیر متفاوتی دارند و از نظر حجم و اندازه با یکدیگر متفاوت هستند در واقع دستگاه خمیر پهن کن می تواند کمک شایان و موثری در این امر داشته باشد.

وسیله ای که با آن می توان خمیر را پهن کرد و به شکل نازک و یکدست درآورد وردنه نام دارد که حتما همه بارها و بارها نام آن راشنیده اند زیرا وردنه وسیله ای است که از زمان های دور مورد استفاده قرار میگرفته است.همانطور که میدانید شکل وردنه به این صورت است که دو طرف آن نسبت به قسمت وسط باریکتر می باشد و این امر برای این است که کار غلطاندن راحتتر انجام شود.جنس وردنه ها معمولا از چوب، استیل، پلاستیک است و از زمانهای گذشته در نانوایی، شیرینی پزی، و... یک ابزار بسیار مهم و کارآمد به شمار میرفت.اما با روی کار آمدن دستگاه خمیر پهن کن در واقع می توان گفت که وردنه دیگر فقط در قنادیها برای پخت انواع شیرینی مورد استفاده قرار میگیرند و هنوز هم ابزاری مهم در این شغل هستند.در حقیقت به خاطر اینکه تعداد فست فودها به علت افزایش تقاضای مردم به این مدل غذاها بالا رفته است دستگاه خمیر پهن کن جای وردنه را گرفته است تا بتواند سرعت و دقت کار را بالا ببرد و اینکه مردم زمان زیادی را در صف انتظار نمانند زیرا آماده سازی خمیر یک پیتزا مهمترین اصل برای داشتن یک پیتزای خوشمزه است و همین باعث شد که نقش وردنه در فست فودها و نانواییها کم رنگ و کمرنگتر شود زیرا دستگاه خمیر پهن کن حجم بالای خمیر را با سرعت بسیار بالا در زمان مناسب آماده سازی میکند.

همانطور که گفته شد دستگاه خمیر پهن کن در ابعاد، اندازه، اشکال متفاوتی تولید و به بازار عرضه میگردد و همچنین این دستگاه کارایی و کاربردهای مختلفی هم دارد.مثل خمیر پهن کن نانوایی و یا خمیر پهن کن قنادی و ....یکی از مزایای بسیار خوب این دستگاه این است که می توان با استفاده از آن یک خمیر مناسب و یکدست برای پخت یک پیتزای خوشمزه داشت و همچنین یکی از نقاط مثبت دیگر دستگاه خمیر پهن کن این است که انجام کار بدون دخالت دست انسان و با رعایت اصول بهداشتی می باشد که همین امر بسیار مهم است و افرادی که به فست فودها می روند میتوانند با خیالی آسوده غذای مورد نظر خود را سفارش دهند.

برای مشاهده محصولات kmc food روی این لینک کلیک نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد