خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن

مزایای استفاده از خمیر پهن کن پیتزا

خمیر پهن کن

دستگاه خمیر پهن کن پیتزا دستگاهی بسیار کاربردی و مورد استفاده است که با استفاده از آن می توان برای مشتری مداری کمک شایان و موثری داشت. دارندگان فست فود و پیتزایی ها می توانند با در اختیار داشتن یک خمیر پهن کن پیتزا به راحتی و آسانی در کمترین زمان ممکن سفارشات مشتریان را آماده سازند. این دستگاه با کمترین استفاده از دست و با رعایت اصول بهداشتی می تواند در پخت انواع پیتزا به شما کمک کند.


پیتزا از آن دسته از غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد و  همیشه در صدر پر فروش ترین غذای هر رستوران و یا فست فود می باشد. پیتزا یک غذای  ایتالیایی است که  هم اکنون در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و در هر کشور شاید طعم و مزه خاصی را برای پخت آن انتخاب کنند. در کشور ما ایران نیز دو نوع پیتزا طرفداران بسیار زیادی دارند پیتزای آمریکایی و ایتالیایی. این پیتزا ها از خمیر پیتزای متفاوتی از نظر حجم استفاده می کنند که دستگاه خمیر پهن کن پیتزا می تواند این کار را بصورت خوب و مدون انجام دهد. 


خمیر پهن کن پیتزا دستگاهی برای آسان کردن کار  پهن کردن و آماده کردن خمیر برای پخت است و از کیفیت بسیار بالای در ساخت بدنه برخوردار است و با به کار بردن آلیاژ استیل ضد زنگ در ساخت آن استحکام و بهداشت محصول خود را را نیز تضمین کرده است.


به طور حتم کلمه ای وردنه بارها به گوشتان خورده و با آن آشنایی کاملی دارید. اجسام استوانه ای شکلی که به اصطلاح به آن چونه ی خمیر گفته می شوند را به وسیله ی آن پهن می کنند تا آن را تبدیل به دیسک های لطیف و نازک کرده و برای پخت آماده کنند. در خمیر پهن کن پیتزا دو سمت این جسم استوانه ای باریک تر بوده تا فرآیند غلطاندن به سهولت و آسانی انجام شود. این خمیر پهن کن ها که در جنس های چوبی ، استیل و … ساخته می شوند در گذشته در نانوایی ، شیرینی پزی و … مهم ترین و کاربردی ترین ابزار برای پهن کردن خمیر نان ، خمیر شیرینی و … بودند و مورد استفاده قرار می گرفتند.


میتوان گفت که امروزه وردنه ها فقط در شیرینی پزی ها  جایگاه خود را حفظ کرده و ابزار کارآمد در این کسب و کار هستند. با توجه به افزایش فست فود ها و پیتزایی ها  افزایش تقاضا برای غذاهای آماده و سریع نقش وردنه ها در نانوایی ها و فست فود ها کم رنگ تر شد و در آشپزخانه های صنعتی کم کم این احساس نیاز پیدا شد که باید وسیله ای باشد تا بتواند فرآیند پهن کردن خمیر را سریع تر و در حجم بالاتری انجام بدهد و به این ترتیب خمیر پهن کن پیتزا ساخته شدند.

شایان ذکر است که دستگاه خمیر پهن کن پیتزا در شکل ها و اندازه های مختلف و متفاوت و کاربرد استفاده ی متفاوتی دارند. مثلا دستگاه خمیر پهن کن مخصوص نانوای ، خمیر پهن کن های مخصوص خمیر پیتزا و …


دستگاه های خمیر پهن کن پیتزا به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل موارد زیر می باشند:

  1. دستگاه خمیر پهن کن تک رول
  2. دستگاه خمیر پهن کن دو رول

در نوع اول این دستگاه خمیر پهن کن پیتزا یک جفت غلطک دارد که معمولا جنس آن پلاستیک فشرده است و در بالا یا جلوی دستگاه قرار می گیرد. فردی که میخواهد کار را انجام دهد در ابتدا خمیر را کمی باز می کند و بعد آن را بین دو غلطک قرار می دهد. غلطک های در حال چرخش خمیر را صاف می کند و از طرف دیگر دستگاه آن را به بیرون هدایت می کنند.


 نوع دوم این خمیر پهن کن پیتزا ها دارای دو جفت غلطک هستند. یک غلطک در قسمت بالا و دیگری در قسمت پایین دستگاه قرار دارند. ویژگی خاص و  منحصر به فرد خمیر پهن کن دو غلطکی این است که بعد از این که خمیر بوسیله ی غلطک بالایی صاف شد با یک چرخش حدودا 90 درجه دوباره خمیر به غلطک پایینی وارد شده و خمیر نهایی کاملا صاف و گرد است.


جنس بدنه دستگاه خمیر پهن کن پیتزا معمولا فولاد و روکش آن ها استیل ضد زنگ است. عرض غلطک ها ها متفاوت 40cm، 50cm، 60cm و…  می باشد و جنس آنها پلی اتیلن ، pvc یا پلیمر های تموپلاستیک است. این دستگاه در اندازه های رومیزی یا بزرگتر و ایستاده موجود هستند.


مزایای استفاده از خمیر پهن کن پیتزا

برای اینکه بتوانید یک پیتزای  لذیذ و خوشمزه را آماده کنید و بپزید باید در همان ابتدای کار یک خمیر خوب در اختیار داشته باشید. این خمیر خوب را شما می توانید به راحتی توسط یک دستگاه خمیر پهن کن پیتزا تولید کرده و از آن برای پخت پیتزا استفاده کنید. یکی از مزایای خوب و کاربردی  این دستگاه این است با کمترین دخالت دست و با رعایت اصول بهداشتی نسبت به تولید خمیر اقدام کنید.

 دستگاه خمیر پهن کن پیتزا دستگاهی ضروری برای  قالب گیری و پخت پیتزا های هم اندازه و هم قطر در رستوران و فست فود ها می باشد. عملکرد و کار  این دستگاه به صورت پیوسته بوده و تعداد خمیر گیری متناسب با سرعت اپراتور دستگاه می باشد.


قیمت دستگاه خمیر پهن کن :

هر یک از دستگاه های خمیر پهن کن پیتزا از نظر جنس بدنه دستگاه، جنس غلطک ها، میزان برق مصرفی، اندازه و شکل، تک رول یا دو رول بودن، عرض غلطک ها، وزن دستگاه، قدرت موتور دستگاه، وزن خمیر، ظرفیت خروجی دستگاه، گارانتی، موارد استفاده که در نانوایی یا فست فود ها کاربرد داشته باشد و در نهایت کیفیت و زیبایی طراحی ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته که به طبع همه ی این ویژگی ها روی قیمت این دستگاه تاثیر می گذارد.


ساده ترین نوع دستگاه خمیر پهن کن پیتزا قیمتی حدود 4 تا 5 میلیون دارد و در انواع پیشرفته تا چندین میلیون تومان هستند. برای مثال نوع رومیزی نواری که نواری برزنتی داشته تا خمیر صاف شده را به راحتی به بیرون هدایت کند معمولا در نانوایی ها مورد استفاده قرار گرفته و قیمت ارزان تری دارد و خمیر پهن کن های ITM  جز گران قیمت ترین خمیر پهن کن پیتزا ی نوع ایرانی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد